Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncertní sál v Brně
Špondrová, Hana ; Šrubař, Pavel (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Studie řeší návrh nového kulturního centra na Moravském náměstí – polyfunkčního objektu s velkým koncertním a malým víceúčelovým sálem s příslušným provozním a technickým zázemím, parkováním, servisním zázemím pro návštěvníky a prostory pro zaměstnance a hudebníky. Doplňkovým programem je restaurace s kavárnou. Nové prostory nahrazují nevyhovující podmínky stávajícího sídla brněnské filharmonie v besedním domě – malá kapacita, špatná akustika a složitý provoz. Kulturní centrum slouží zároveň jako centrum kongresové, které v Brně jako veletržním městě v současné době chybí. Návrh respektuje stávající charakter parku. Objem navrženého objektu je ze zapuštěný pod terén a uvolňuje tak místo zeleni a prostorům pro pěší. Skládá se z jednoho nadzemního a dvou podzemních podlaží. Má jednoduchý tvar s plochou zelenou střechou a je dynamicky začleněn do prostoru náměstí. Výrazným prvkem je otevřené venkovní atrium v prvním podzemním podlaží. Fasáda je obložena deskami z materiálu Corian® v bílém odstínu Glacier White v kontrastu s velkoformátovým zasklením. Nosná konstrukce je navržena z monolitického železobetonu.
Hudba jako veřejný prostor – Nový koncept brněnské Filharmonie
Kamená, Markéta ; Mutina, Petr (oponent) ; Wahla, Ivan (vedoucí práce)
Objekt filharmonie je navržen jako kruhová centrální stavba umístěná na středu eliptického vodního prstence, která se směrem vzhůru pod úhlem deseti stupňů mírně rozšiřuje. Tento kompoziční motiv se nepřímo odkazuje na tvarosloví antických chrámů, jeho zdůvodnění je však zejména funkční. Vodní prstenec má maximální rozměry vzhledem k velikosti parku, přesto je výrazným limitem pro rozměry objektu. Nástupní podlaží proto zastavuje plochu prstence nejmenší možnou plochou a každé další patro se zvětšuje dle potřeby filharmonického provozu, zejména tak, aby užitná plocha obsáhla nemalé množství šaten a zkušeben. Celkové hmotové pojetí objektu je téměř minimalistické, koncertní sál a potřebné zázemí je navrženo při spodní hranici minimálních rozměrů. Filharmonie je provozně po celém obvodu všech podlaží otevřena do okolí, za fasádou se odehrává život, čímž se svému okolí stává pohledově zajímavou. Za denního světla, kdy je provoz utlumen, vyvolává dojem stoického chrámu, ve večerních hodinách se „probouzí k životu“. Tomuto principu je podřízen architektonický výraz. Fasáda je po celém obvodu tvořena strukturálním zasklením, aby se dosáhlo efektu co největší transparentnosti. Abstraktní pojetí bez přirozeného měřítka okenních otvorů či jiných členících prvků je voleno s ohledem na princip filharmonie jako chrámu hudby, nikoliv primárně „jen“ veřejné stavby. Požadavky na vnitřní mikroklima budovy vyvolávají potřebu zastínění vnitřních prostor. V souladu s předchozím jsou i stínící prvky voleny abstraktně jako průběžné vertikální lamely začínající v nestejné výšce s ohledem na veřejný prostor parteru objektu.
Galerie moderního umění
Husárová, Anette ; Kipila, Lubomír (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Koncepční návrh Galerie moderního umění je zpracován s cílem vybudování nadčasového společensko-kulturního centra zasazeného do městské památkové rezervace v návaznosti na kulturní osu stávající okružní třídy města Brna. Navržený objekt je situován v lokalitě Moravského náměstí, a to v prostoru stávajícího parku. Jedná se o novotvar v historickém prostředí, který svým pojetím dodává danému prostředí jedinečnost. Navržený objekt bude zrcadlit nejmodernější architektonické, stavební a konstrukční prvky.
Galerie moderního umění
Husárová, Anette ; Kipila, Lubomír (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Koncepční návrh Galerie moderního umění je zpracován s cílem vybudování nadčasového společensko-kulturního centra zasazeného do městské památkové rezervace v návaznosti na kulturní osu stávající okružní třídy města Brna. Navržený objekt je situován v lokalitě Moravského náměstí, a to v prostoru stávajícího parku. Jedná se o novotvar v historickém prostředí, který svým pojetím dodává danému prostředí jedinečnost. Navržený objekt bude zrcadlit nejmodernější architektonické, stavební a konstrukční prvky.
Studie vybraného městského prostoru
Pôbiš, Michal
Táto bakalárska práca s názvom Štúdia vybraného mestského priestoru, má za úlohu poukázať na súčasný stav a historický vývoj mestských priestorov. Teoretická časť je zameraná na objasnenie základných pojmov a predstavenie problematiky verejného priestoru, jej vývin a potenciálne smerovanie. Uvedené sú taktiež príklady obnovy mestských priestorov, ktoré demonštrujú vhodné prístupy v rôznorodom mestskom prostredí. Návrhová časť práce pozostáva zo štúdie riešeného územia na Moravskom námestí v Brne. Návrh usiluje o obnovu územia, s ohľadom na jeho bohatú históriu, priame napojenia na centrum mesta a systém mestskej zelene.
Koncertní sál v Brně
Špondrová, Hana ; Šrubař, Pavel (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Studie řeší návrh nového kulturního centra na Moravském náměstí – polyfunkčního objektu s velkým koncertním a malým víceúčelovým sálem s příslušným provozním a technickým zázemím, parkováním, servisním zázemím pro návštěvníky a prostory pro zaměstnance a hudebníky. Doplňkovým programem je restaurace s kavárnou. Nové prostory nahrazují nevyhovující podmínky stávajícího sídla brněnské filharmonie v besedním domě – malá kapacita, špatná akustika a složitý provoz. Kulturní centrum slouží zároveň jako centrum kongresové, které v Brně jako veletržním městě v současné době chybí. Návrh respektuje stávající charakter parku. Objem navrženého objektu je ze zapuštěný pod terén a uvolňuje tak místo zeleni a prostorům pro pěší. Skládá se z jednoho nadzemního a dvou podzemních podlaží. Má jednoduchý tvar s plochou zelenou střechou a je dynamicky začleněn do prostoru náměstí. Výrazným prvkem je otevřené venkovní atrium v prvním podzemním podlaží. Fasáda je obložena deskami z materiálu Corian® v bílém odstínu Glacier White v kontrastu s velkoformátovým zasklením. Nosná konstrukce je navržena z monolitického železobetonu.
Hudba jako veřejný prostor – Nový koncept brněnské Filharmonie
Kamená, Markéta ; Mutina, Petr (oponent) ; Wahla, Ivan (vedoucí práce)
Objekt filharmonie je navržen jako kruhová centrální stavba umístěná na středu eliptického vodního prstence, která se směrem vzhůru pod úhlem deseti stupňů mírně rozšiřuje. Tento kompoziční motiv se nepřímo odkazuje na tvarosloví antických chrámů, jeho zdůvodnění je však zejména funkční. Vodní prstenec má maximální rozměry vzhledem k velikosti parku, přesto je výrazným limitem pro rozměry objektu. Nástupní podlaží proto zastavuje plochu prstence nejmenší možnou plochou a každé další patro se zvětšuje dle potřeby filharmonického provozu, zejména tak, aby užitná plocha obsáhla nemalé množství šaten a zkušeben. Celkové hmotové pojetí objektu je téměř minimalistické, koncertní sál a potřebné zázemí je navrženo při spodní hranici minimálních rozměrů. Filharmonie je provozně po celém obvodu všech podlaží otevřena do okolí, za fasádou se odehrává život, čímž se svému okolí stává pohledově zajímavou. Za denního světla, kdy je provoz utlumen, vyvolává dojem stoického chrámu, ve večerních hodinách se „probouzí k životu“. Tomuto principu je podřízen architektonický výraz. Fasáda je po celém obvodu tvořena strukturálním zasklením, aby se dosáhlo efektu co největší transparentnosti. Abstraktní pojetí bez přirozeného měřítka okenních otvorů či jiných členících prvků je voleno s ohledem na princip filharmonie jako chrámu hudby, nikoliv primárně „jen“ veřejné stavby. Požadavky na vnitřní mikroklima budovy vyvolávají potřebu zastínění vnitřních prostor. V souladu s předchozím jsou i stínící prvky voleny abstraktně jako průběžné vertikální lamely začínající v nestejné výšce s ohledem na veřejný prostor parteru objektu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.